#Wie en wat je bent en waarom je de dingen doet zoals je die doet.
#Een merk heeft liefde en onderhoud wil het zijn vitaliteit en relevantie behouden.
#Marketing bestaat uit diagnose, strategie en tactiek.
#Wat leert de geschiedenis. Wat gebeurde er het jaar ervoor.
#Een onderzoek, maar dan een goede. Bevraag loyalisten.
#Segmenteer. Je kunt niet de hele markt bedienen. Welk probleem los je op?
#Wees specifiek omtrent je doelgroep, Target ze.
#Portretteer je doelgroepen en begrijp hun dromen.
#Postioneer je service, merk en/of bedrijf overeenkomstig.
#Stel doelen.
#Promotie is waar communicatie onder valt.
#De propositie van het product heeft invloed op plaats en prijs.
#Marketing moet je plannen en budgetteren.
#Het alleen over communicatie te hebben is dom.
#Het is net zo belangrijk om het te hebben over zaken als pricing, productontwikkeling, distributie, strategie, targeting, positionering, onderzoek en segmentatie